Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    6

Standard insulinresistens og diett

hei alle sammen. jeg har lavt stoffskifte og for høy insulin. Jeg går hos dr.Oftebro og har fått sukkerfri diett hos ham. Jeg blir veldig matlei og vil gjerne ha innspill fra andre med gode råd og oppskrifter. har også noen oppskrifter som andre kan ha nytte av. vil gjerne høre fra folk med samme plager
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Marthe Gjest

Standard

Vet lite om kosthold ved hypothyreose :( Ser det er en stund siden du skrev dette innlegget, håper du har funnet svar andre steder... Men har et spørsmål til deg: har hørt Dr Oftebro nevnt flere steder i dette forumet og at han skal være veldig dyktig innenfor sitt felt. Hvor holder han til? Er han spes innenfor hypothyreose, eller både hypo og hyper? Har selv hyperthyreose. Hadde vært supert om du kunne svare på dette. Lykke til!

Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    6

Standard

Jeg har gått hos oftebro et par år og fått bra hjelp. Jeg tror han behandler begge, men jeg vet ikke. Han sjekker ihvertfall nøye stoffskiftet og har en teori om at selv om du ligger innenfor normalfeltet er det ikke sikkert det er normalt for deg. Han tar mellom 40 og 50 blodprøver hver gang. Han sjekker hormoner, vitaminer og mineraler osv. Han har kontor i Oslo og Drammen og så er han noe i Farsund, tror jeg. Han var med og startet hormonlaboratoriet på Aker og er spesialist på ernæring. Det må også sies at ikke alle er enig om hans teorier.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    91

Standard

Jeg heller mot Fedon Lingberg, han tar hensyn til blodsukkeret, og jeg har faktisk merket at jeg har mindre følingssymptomer nå enn tidligere. Har bare brukt den snart en måned så tiden får vise... lavkarbo er også et alternativ som er ganske lik. Vi som har lavt stoffskifte skal vel helt ikke bruke mye soya så det prøver jeg også holde meg unna.
    Har forresten diabetes 2, lavt stoffskifte, metabolsk syndrom og mulig insulinresistens.

Marthe Gjest

Standard

Off, det høres ut som du har nok å slite med hvertfall :(

Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    6

Standard

Det er ikke godt å vite hva som er best og verst. Man har prøvd litt av hvert i løpet av årene. Jeg har også lavt stoffskifte og insulinresistens. Dietten jeg har fått hos Oftebro skal hjelpe meg å få ned insulinen, for den var ekstremt høy. Dietten er mye strengere enn hos Lindberg, jeg skal blant annet ikke ha frukt eller melkeprodukter og ikke noe form for sukker eller kunstig stivelse. Det gikk fint i starten, men nå etter et par år sliter jeg og har begynt å gå opp igjen i vekt. Man skal selvsagt trimme mye, men de fleste som strever med disse diagnosene vet at når man er i jobb, har man ikke mye energi å bruke på tening i tillegg.Man blir litt lei av seg selv til tider. Men vi får fokusere på alt vi greier og ikke tenke på det man ikke når over.

Lignende tråder

1. Skal starte på diett, noen som vill være med?
    Av Carro i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 8
    Siste melding: 03-07-09, 07:31
  2. Oppkvikkende diett
    Av minnie i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 0
    Siste melding: 12-04-07, 08:39
  3. Kosthold og diett?
    Av bambi i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 5
    Siste melding: 18-02-07, 11:47
  4. Lavkarbo diett!!!!
    Av heisann i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 13
    Siste melding: 29-11-06, 12:48
  5. insulinresistens og diett
    Av mali i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 5
    Siste melding: 28-09-05, 21:06

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine