Side 5 av 5 Først ... 345
Viser søkeresultater 41 til 47 av 47
    Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    45

Standard Sv: Blir ikke tatt seriøst...

Jeg byttet lege etter at jeg skrev den første posten, og hun har selv lavt stoffskifte, og forsto at noe var på fære. Den opprinnelige fastlegen min nektet for at det var noe galt overhodet. Hun nye sier at jeg har lavt stoffskifte, men det jeg merker er at hun ser veldig lite på T4-verdiene mine, og jeg tror de bør ligge høyere..
    hun skriver ikke ut noe annet enn levaxine heller, sier hun, fordi hun ikke forstår nok av de andre medisinene. så ble jeg fortalt at på balderklinikken så gjorde de det, men jeg ble uhyre skeptisk til dem.

men en irriterende ting er at hun ser ut til å til en grad overse småting som jeg sliter med, som nedetider hvor jeg ikke orker å reise meg opp, veldig tørt hår samme hvor mye jeg oljer det, ekstrem vektøkning, veldig VELDIG ofte vondt i magen, kanskje 3-4 ganger i uken vil jeg ha oppriktig vondt i magen, hvor den enten er unormalt oppblåst, løs, hard, eller alle tre på samme dag..
    men jeg er virkelig usikker på hvordan jeg selv skal finne ut når jeg er "symptomfri", i og med at jeg har vært slik såpass lenge. jeg vet ikke om jeg kan forvente at alle disse tingene blir borte. hvordan har dere opplevd det? har noen av dere opplevd å være helt "symptomfrie"? har dere slitt med de samme tingene som ikke ser ut til å bli borte selv på levaxine?
    TSH 3.4, ingen påviste antistoffer. Levaxine siden mars 2010

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Hei Belle
    Jeg har brukt levaxin i 15 år og har aldri opplevd å være symptomfri. MEN det kan (og var kanskje hos meg også) et doseproblem. Jeg ser du snakker om Balderklinikken, og at du ikke liker at de tenker endel alternativt. Det er jo nettop det som er positivt med Balder. Du vil jo gjerne ha thyroid...og det er nå engang slik at dette er alternativt i forhold til skolemedisinens holdninger.

Når det er sagt er IKKE dette en anbefaling til Balder, for det jeg ikke liker er at de skal ha en fot i hver leir (dvs blande thyroid og levaxin/alternativt og skolemedisin) for enhver pris. Samt at de også har tendenser til å dosere thyroiden homeopatisk Men jeg fikk resepten min der og derfra er jeg egen konge.
    Riktignok den dyreste resepten jeg noen gang har fått og da snakker jeg ikke og prisen på medisinen.
    Det finnes andre leger som skriver ut thyroid, hvis du i tillegg vil ha hjelp til blodprøver og behandling, men jeg har ingen å anbefale fordi jeg har fått mine medisiner hos Balder. Det jeg vil anbefale er at du bruker ordet "brukermedvirkning" i pasientkonsultasjonen, les det Kevlin refererer til i sitt innlegg. Dette er viktig, fordi det er en rett du har i møtet med legen. Kanskje du på den måten kan få fastlegen din til å søke registreringsfritak på thyroid til deg.

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    45

Homeopatisk, så latterlig. Det hadde jeg nektet for.

Hvis de blander thyroide med levaxine og liknende, hvordan finner man pekepin på hvor mye thyroide man bør ha?

Jeg har forøvrig tenkt å holde meg på levaxine i noen måneder til, og justere dosen litt, som legen også sa at jeg måtte, og se hvordan det går, men jeg er veldig nysgjerrig på de naturlige variantene. Men jeg er usikker på hvordan doseringen fungerer der

Kan man kanskje, på balder, nekte for annet enn thyroide, og si at det er kun det du vil bruke?
    TSH 3.4, ingen påviste antistoffer. Levaxine siden mars 2010

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Hei Belle
    Tror du misfostod meg litt i forhold til homeopati, det er dosen de setter så lavt at jeg på spøk kaller det homeopatisk, kanskje med det mål for øye at TSH ikke skal supprimeres.. På Balder opplevde jeg å få bestemme selv. Jeg sa klart ifra at kombinasjonbehandling ikke var aktuelt og det ble respektert. Ikke alle legene der respekterer dette, slik som andre på dette forumet har opplevd. Men man betaler så mye for å gå på den klinikken at det skulle bare mangle at man blir sett og hørt. Ikke alle blir det og da er det ikke verdt pengene.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Er det ikke homeostatisk du mener Blondie ?
    Homeostasen er jo en balansetilstand, en indre tilstand der alt er i likevekt.
    Er vel dette som er noe av grunnlaget for å tenke at TSH også skal være på samme verdi ............
    Som hva da, vil jeg spørre.
    Som den du hadde før du ble syk ? (den vet man jo ikke)
    Eller skal du tvinges til en behandling som plasserer individet i mitten av et statistisk materiale ?
    Og er det ikke så at selve behandlingen, enten den går ut på bruk av syntetiske eller naturlige hormoner, forrykker denne tilstand ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Er det ikke homeostatisk du mener Blondie ?
    Homeostasen er jo en balansetilstand, en indre tilstand der alt er i likevekt.
    Neida, jeg snakker helt spøkefullt om homeopati.
    Homeopatisk behandlingen baserer seg på å gi pasienten uttynnede preparater, og min mening er at de dosene Balder gir blir det i praksis helt uttynnet

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Åja - helt enig der da
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 5 av 5 Først ... 345

Lignende tråder

1. Svar: 7
    Siste melding: 09-05-09, 11:36
  2. Er ny her. Har hypothyreose og blir ikke bra
    Av Rufus i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 30-01-09, 22:55
  3. Jeg blir ikke klok på dette, noen som kan hjelpe meg?
    Av Veronica i forumet Blodprøver
    Svar: 8
    Siste melding: 19-08-08, 09:23
  4. Verdiene blir ikke stabile.......
    Av Solstråle i forumet Normalverdiene?
    Svar: 28
    Siste melding: 02-08-08, 18:20
  5. Blir ikke bedre etter operasjon...
    Av sofus i forumet Operasjonssalen
    Svar: 12
    Siste melding: 14-02-07, 14:05

Bokmerker