Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Sor-Trondelag
    Meldinger
    61

Standard Kan noen oppdatere meg raskt på hva som skjer med Armour?

Hei

Jeg sliter veldig med konsentrasjonen, og makter ikke lese så mye av gangen. Kan noen være så veldig snill å oppdatere meg på hva som er status på Armour i dag? Og hva et godt alternativ er? Går nå på t4 og t3 kombi-behandling, men har fremdeles vesentlige hypo symtomer. TSH helt nede i referansehjørnet, mens t4 er på 15.

Har mange her gode resultater på naturlig tyroksin? Er noen blitt symtomfrie & lever normale liv? Hvor lang tid tar det før man evt merker bedring med naturlig tyroksin?

Har tunge dager her, og lurer på hva jeg skal gjøre videre for å føle meg litt meneskelig igjen.

På forhånd tusen takk for svar!

Vilja

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Sv: Kan noen oppdatere meg raskt på hva som skjer med Armour?

Hei Vilje.
    Det må du gjøre noe med
    Armour er vel ute av bildet og usikkert om kommer igjen. Nature, Westhroid, Thyroid-S og ERFA består.
    ERFA Thyroid er det som er mest aktuellt i Norge for tiden.
    Legen skriver ut dette på registreringsfritak.

En box ERFA er 500stk 125mG koster ca. 1500,- pluss minus noen hundre ettersom hvor mye de vil flå deg for.
    Det holder jo første året, men så bruker man litt mer etterhvert.

Så er det jo mulig at en doseøkning vil bedre situasjonen ?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Hej
    Jeg har læst, at Armour er blevet mere eller mindre syntetisk, og at mange har fået problemer med det.

Nu er Erfa fra Canada åbenbart det bedste og nemmeste, når det kommer til naturligt thyroideahormon. (Se forsiden af Sonjas Stofskifteforum!) Det er fra Canada men kan lovligt importeres - og i Norge køber man det vist bare på apoteket, når lægen har skrevet recepten.

I virkeligheden er jeg slet ikke den rette til at svare på det her ... Jeg har ganske vist nu skaffet mig en (privat)læge, som vil skrive mig en recept, men modet mangler. Det kommer helt bag på mig! Jeg må ta' tilløb igen.

Men jeg har læst flere beretninger om folk, der har fået det meget bedre af naturligt thyroideahormon, så jeg tror, det er vejen frem for mange.

Der var en i dette forum, som engang fortalte, hvordan hun i løbet af bare 14 dage fik det helt utrolig meget bedre. Jeg tror, det var Anisa - og hun ved i det hele taget en hel BUNKE mere end jeg gør.

God bedring
    Nielsigne
    Sist endret av Nielsigne; 24-03-10 kl 21:07 Begrunnelse: Rettelse

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Sor-Trondelag
    Meldinger
    61

Tusen takk for gode svar, begge to : ) Er det slik at ERFA på mange måter er det samme som gamle ARMOUR?

Finnes en "friske side" på dette forumet, hvor de som er blitt symtomfrie og velfungerende skriver om veien dit?

Gode tanker,

V

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    52
    Meldinger
    225

Hei Vilje

Jeg har gått på Armour Thyroid og går nå på Erfa Thyroid og har gjort dette i flere år. Dette fungerer mye bedre for meg enn hva Levaxin og Liothyronin gjorde, i hvert fall når jeg er oppe i høy nok dose.

Thyroid skal oppbevares ved romtemperatur så det er ikke noe problem å ha i vesken.

Jeg går til privatlege og har gjort det lenge. Det koster en del men jeg blir hørt og jeg fikk til slutt resept på Thyroid selv om jeg måtte lyve litt. Jeg går ikke ofte til kontroll, men blodprøver tar jeg når jeg føler for det, får prøveresultater i posten med kommentarer fra legen. Bestiller kun time når jeg føler at noe er fullstendig galt.

Jeg var stort sett trist, lei, trøtt, ble lett stressa og var irritabel før jeg skiftet medisin. I tillegg så klarte jeg ikke å konsentrere meg, visna vekk i hender og føtter samtidig som det var mye verking i ledd og muskler. Gikk sykemeldt i lang tid. Etter at jeg begynte på thyroid har jeg stort sett vært i fullt arbeid med unntak av noen perioder hvor stoffskiftet har falt veldig på kort tid, dette skyldes kjertelbetennelse mener jeg.

Overgangen ved skifte av medisin var ikke noe problem i det hele tatt, kjente bare at jeg ikke frøs så mye og at jeg følte meg gladere og litt klarere i hodet. De verste muskelsmertene forsvant etterhvert. Fantastisk følelse for meg

Utfordringen for meg er å finne riktig dose, men jeg har aldri angret på å prøve Thyroid.

Lykke til med valget

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Smile Sv: Kan noen oppdatere meg raskt på hva som skjer med Armour?

Noen egen kategori for "Frisk-side" - har jeg ikke funnet
    men jeg har anbefalt tråden til Karina før, og gjør det gjerne igjen: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=6892

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Heisann

Jeg klikket på her-linken og har nå lest mye av Karinas memoarer - wow hvor hun har lagt ned et Godt stykke arbeide.
    FOR en oppmuntringspille å lese hvordan hun har funnet sin vei ut av Labyrinten.
    Gir håp for andre - det kan gå bra tilslutt

Jeg har for bare etpar uker siden startet på thyroid medisin - og Karinas opptegnelser.... 1000 takk til henne

ANBEFALES på det sterkeste til andre lesere.

Enjoy
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Sor-Trondelag
    Meldinger
    61

Takk for vidunderlige svar! Positive tilbakemeldinger & optimisme er medisin i seg selv! Jeg setter uendelig stor pris på svarene. Jeg har mange fler, men jeg får ta litt om litt.

Friske tanker til alle

Vilje

Lignende tråder

1. Hjelp, hva skjer?? Noen som har noen trøstens ord?
    Av AnnK i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 30
    Siste melding: 16-02-10, 22:23
  2. Hvor raskt blodprøve etter doseendring?
    Av trude.lutt i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 12-11-09, 13:39
  3. Trenger raskt svar fra noen som er operet!
    Av mumi1 i forumet Graves sykdom
    Svar: 5
    Siste melding: 09-06-08, 01:02
  4. Hva skjer? Rotfylt tann, Armour, temp, søvn
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 02-10-07, 00:51
  5. Hvor raskt merke en doseøkning av Levaxin?
    Av lolipop2000 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 10-07-07, 08:42

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn