Side 3 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 83
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Hvordan klare gå ned i vekt?

Men hvordan klare gå ned og hvorfor har ingen forklart meg hvorfor det er så vanskeligt og gå ned viss en har lavt stoffskifte blir sint på legen :,( Hater meg selv :,(
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Skal prøve meg på en forklaring selv om nok andre kan forklare bedre enn meg. Når stoffskifte vårt er lavt forbrenner vi ferre kalorier selv om vi inntar veldig lite og da blir det så og si umulig å slanke seg. Det er mye legene ikke forklarer oss, det meste må vi finne ut selv er nå min oppfatning, så det er godt vi har hverandre her på forumet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Ja det er bra det :,( Men er redd jeg ikke burde spise blir mer redd igjen enn før for at ingen har fortalt meg dette assa legen og synes det er dårligt gjordt da jeg har vært langt nede i vekt kunne dø av Anorexia så blei jeg bedre og spise og vekta fortsatte mer enn hva Jeg trodde og Psykologen trodde og klarer ikke gå ned ivertfall ikke mye Ligger på 51, 7 har gått noen gram ned Snufs Målet er 50 Kg men jeg tror jeg må dø for å nå det målet pine meg spise lite og trene til jeg ligger der :,( Uff blir redd jeg litt nu sorry :,( Jeg vil ha tilbake min gode forbrenning igjen Er det muligt da og få den bedre? Viss ikke tør ikke jeg snart spise og da må jeg vell dø til slutt ?
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

baremei Gjest

Standard

Hvis du spiser mindre og mindre sparer kroppen på hver eneste kalori den får fordi det er krise i kroppen. Den senker forbrenningen fordi det er hungerkrise, du blir sliten og trøtt og du går OPP!

Spiser du 4-6 måltider pr. dag med sunn og riktig mat og får i deg nok vann kommer forbrenningen i gang og er du heldig går du ned.

Men det kan hende at din vekt nå er riktig for deg, uansett hva du har veid tidligere. Du nærmer deg 30 og kroppen forandrer seg enten du vil eller ikke.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jepp vet ikke om jeg får i meg det jeg skal er nok for redd til det ennå :,( Ikke kommet ditt at jeg spiser som jeg gjorde da jeg var helt frisk :,( Men man blir redd da man plutselig veier mer enn da man var frisk og forbrenninga topp Kunne spise mye uten og legge på seg sånn vil jeg ha det igjen gitt Men nu er jeg der jeg er redd tør ikke spise hva som helt men spiser ting uten sukker, uten for mye fett, ikke smør nå :,( klarte det en stund og nu redd :,( Klarte mer brødskiver nu mer knekkebrød så redd og på middager er jeg og redd selv om jeg klarer uff og uff jeg blir jo mer redd igjen :,( Jepp snart 30 rart jeg lever uff :,( Sånn som jeg velger og behandle meg :,( Men det er ikke lett for meg som alle tror spis og du er frisk er ikke sånn det funker :,( Særlig ikke da en er for mye redd. Og nå for tia er jo liksom alt farligt, hold deg unna det og det gjør ditt og datt. Tren tren uff for et liv hater det og har klart komme på vei til og bli friskere men ikke helt frisk hvordan klare hvordan tørre kanjse gi opp dø før jeg er 30. Jeg har ikke så lyst og leve ikke viss det skal være ekkelt og man skal behøve være redd. Da vil jeg heller slippe det og håpe få det bedre der jeg havner da jeg dør :,(

Jeg var hos Psykologen nu den uka som var og da så jeg på søyler eller noe da av spørsmål jeg har svart på og jeg ligger ikke der hvor normale er , assa at jeg tar på meg for mye skyld, jeg skammer meg, jeg liker ikke meg selv. Dårlig selvbilde,selvtillitt. Redd mange mennesker. Redd steder med enorme menneske mengder, Sjenert. Og normale er ikke sånn :,( Jeg må jobbe med de tingene gitt men når kan man bli normal og hvorfor kan jeg ikke være den jeg er Grr jeg er meg og sånn er jeg hm hvorfor må jeg bli en annen for hele verden :,( Jeg vil liksom rope ut jeg vil være i fred la meg velge selv, jeg vil ha ro Sånn jeg il si til Psykologen så får jeg ikke sagt det

Jeg håper jo at jeg kan en dag spise sunt og unne meg godt av og til og klare holde en normal vekt jeg trives med men pr idag er jeg jo redd, men blir litt reddere av og til for jeg vil ikke bli så syk igjen som jeg var og noen ganger tenker jeg men du går den veien hvorfor går du feil du var flinkere nå er du redd igjen. Er sikkert for ikke spis Karbohydrater, ikke for mye av det og det og så blir man opphengt i det uff hva er lov og spise da ? Hva er trygt? Hvorfor sa Psykologen min det er trygt og leve som normale uff og spise må man ja det vet jeg :,(

Spiser sunt jeg Men kroppen har det ikke alltid bra kjennes som den synker av et eller annet og det er det jeg ikke forstår uff. Så spiser jeg hver 3 til 4 time. Frokost, Lunsj, Middag, Mellom og Kveld men innimellom er jeg sulten og da er det jeg synker på en måte uff noe skulle nok kroppen hatt og kansje hadde jeg gitt den da kansje bedre forbrenning ikke vet jeg LIVREDD dere forstår sikkert ikke men føler meg jo dum at jeg er som jeg er det må dere tror meg på det er ikke noe godt liv og jeg selv velger det vet det , men man må jobbe seg ut av denne Sykdommen , men og da ha lavt stoffskifte inni bilde så blir jeg på en måte usikker hvem gjør meg trøtt, sliten, utamattet, deppa, humørsvingninger, sulten, redseln er det begge sykdommen det tror jeg det er :,(

Uff måtte ha ut litt tanker nu Vet jeg ikke skulle bablet i vei uff uff blir bare litt deppers men også glad da jeg ser andre går ned i vekt men lurer på spiser dere helt vanlig som normale eller går på kurer eller slanker dere sorry rare spørsmål trenger ikke svare. Hadde blitt glad om det kunne gå min vei også GODKLEMZ

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Personlig tror jeg at Anorexia er mye mer farlig enn lavt stoffskifte.

Normal? Hvem er egentlig normal? De fleste mennesker sliter med mange rare ting. Fysiske sykdommer, traumatiske barndommer eller opplevelser, kompliserte familieforhold, psykiske lidelser - tenk bare på hvor mange slags fobier som finnes. Men det er ikke alle du kan se det utenpå på. Alle har noe "rart" - en eller flere ting.
    Jeg håper jo at jeg kan en dag spise sunt og unne meg godt av og til og klare holde en normal vekt jeg trives med
    Fra og med i dag kan du det! Du kan spise sunt og du kan unne deg noe godt av og til, og du holder jo en normal vekt! Du ser det bare ikke pga Anorexia'en. Det er dine tanker rundt vekta som er din største sykdom.

Jeg føler meg også ofte dum, redd, deppa m.m., men jeg forsøker å nekte denne delen av meg i å hindre meg i gjøre ting jeg har lyst til. Ille nok å orke å gjøre noe pga trøtthet og smerter. Når så det psykiske drar meg ned, så nekter jeg! For det psykiske kan jeg med viljestyrken bekjempe, selv om det ikke er lett.

Stå på

Og gratulerer Ida ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hej Stina

Takker for så fine svar du gir meg Du er god du det hjelper meg det du sier

Jeg spiser jo sunt men det er bare det om det blir for lite liksom at ja det er ikke nok for og holde forbrenningen igang på en måte. Jeg kan jo ikke tall som jeg har sagt før og vil heller ikke bli opphengt i tall det er nok ikke lurt.

God dag videre til deg GODKOZ

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Til Lilja

Jeg tror det er viktig som flere her skriver at det er viktig å spise for å holde forbrenningen oppe. Kjenner en dame som spiste 1 gang pr. dag. Hun var overvektig. Nå har hun begynt å spise 4 ganger pr dag og går tur hver dag og hun har gått ned 15 kilo. Nå vet jo ikke jeg hvor mye hun spiste den ene gangen da men

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Vi glemmer ofte at vi fungerer litt anderledes enn andre. Om en frisk spiser bare en gang om dagen så rekker stoffskiftet å gå i sparebluss mellom hver gang og kommer ikke skikkelig opp. Dette fordi stoffskiftet er i orden.
    Den luksusen har ikke vi. Når vi tar piller så er det hvor mange piller vi tar som regulerer stoffskiftet og den finreguleringen og kriseberedskapen som et fungerende stoffskifte har - har ikke vi.
    Eller noen av oss iallfall, for hos noen ertatter de kunstige hormonene så å si alle stoffskiftefunksjoner. Men det gjelder ikke alle desverre.
    Jeg er sikker på at noen av dem som det funker dårlig på kuinne få det bedre om de prøvde Armour. Sikkert ikke alle, men jeg merka iallfall endring med en gang.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 3 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Hvordan gå ned i vekt med hypothyreose
    Av Tor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 36
    Siste melding: 14-10-07, 16:45
  2. hvordan kan jeg gå ned i vekt?? AAAGGGHHHHHH.....
    Av heisann i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 19
    Siste melding: 04-10-07, 12:35
  3. Vektproblemer i forbindelse med lavt stoffskifte
    Av KIDA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 23
    Siste melding: 02-01-07, 20:39
  4. Ned i vekt
    Av grynet i forumet Presentasjoner
    Svar: 11
    Siste melding: 11-07-06, 17:11

Bokmerker