Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    56
    Meldinger
    421

Standard Bilkjøring og stoffskifte - noe sammenheng?

Siden jeg fikk påvist lavt stoffkifte for snart fire år siden, har jeg fått ymse skrekker. Mener nå at å få slikt ikke er vanlig i min alder(middelaldrende dame), eller? Har aldri likt å kjøre bil, men nå tør jeg rett og slett ikke lenger.

Har hatt reisefeber siden jeg var i begynnelsen av 20 årene, men nå er det så ille at jeg ikke kan konsentrere meg om noe noen timer før jeg skal reise. Går rundt meg selv Det hele forsvinner når jeg er på vei til flyplass eller jernbane, heldigvis

Disse skrekkene kan sikkert ha andre årsaker enn lavt stoffskifte. Men jeg lurer på om andre har merket noe lignende?

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Standard Sv: Bilkjøring og stoffskifte - noe sammenheng?

Åh dette kjenner jeg meg veldig igjen i.... Det med bilkjøring er akkurat det samme for meg som du beskriver - og har vært sånn lenge - jeg er veldig redd for å kjøre bil. Mest fordi jeg henger meg opp på forhånd i allt som kan gå galt også blir jeg redd for at jeg plutselig skal glemme hvordan jeg skal kjøre eller bare bli helt blank i en eller annen trafikksituasjon og bare få lyst til å skru av motorn å gå derifra. Merker at jeg blir veldig sliten av allt jeg går å bekymrer meg for, og det har desverre gitt meg mange fysiske symptomer og muskelspenninger.

Det positive er at det har blitt mye bedre etter jeg fikk behandling for stoffskiftet og sluttet på psykopharma av ymse slag. Jeg er ikke lenger så begrenset av disse tingene som jeg var. Kjørte faktisk på jobb idag!
    Jeg håper du blir bedre du også, for jeg vet veldig godt hvor slitsomt dette kan være.
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    56
    Meldinger
    735

Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
    Det med bilkjøring er akkurat det samme for meg som du beskriver - og har vært sånn lenge - jeg er veldig redd for å kjøre bil. Mest fordi jeg henger meg opp på forhånd i allt som kan gå galt også blir jeg redd for at jeg plutselig skal glemme hvordan jeg skal kjøre eller bare bli helt blank i en eller annen trafikksituasjon og bare få lyst til å skru av motorn å gå derifra.
    Kjenner meg igjen her; jeg var en tøffere sjåfør da jeg var ung, nå tør jeg ikke kjøre på veier jeg ikke er kjent. Jeg får slike episoder av "blank hjerne", og må rekapitulere: hvor er jeg, hvor skal jeg, hvorfor... osv. Det høver dårlig sammen med trafikksikkerhet. Det skjer jo i andre sammenheng også, når det kreves at man skal passe på flere ting på en gang. Tankene stopper opp og jeg får problemer med å tolke det som skjer rundt meg. Det er skremmende i situasjoner med mange mennesker osv., og har gitt meg litt angst. Føler meg jo så hjelpeløs og håpløs.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    56
    Meldinger
    421

Har alltid vært bekymret angående bilkjøring. Men nå føler jeg at jeg ikke takler all infoen jeg ser, skilt, trafikklys osv. Pluss at jeg ikke helt klarer å "se" hele trafikkbildet. Og så er det alt det ekle som kan skje, det er jo det verste.

Lignende tråder

1. Smerter i hæl - kan det ha sammenheng med stoffskifte?
    Av FemIce i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 8
    Siste melding: 25-12-09, 10:33
  2. Bilkjøring og stoffskifte - noe sammenheng?
    Av helgemann i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 5
    Siste melding: 09-11-09, 17:36
  3. Bilkjøring og tretthet.....
    Av isa1 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 2
    Siste melding: 18-11-08, 21:34
  4. Stoffskifte og kvikksølvforgiftning, sammenheng?
    Av Liz i forumet Lavt stoffskifte og amalgam («kvikksølvplomber»)
    Svar: 12
    Siste melding: 25-05-07, 20:00

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn