Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    171

Standard Sv: Det er lov å være optimist!

Helt enig! Å være litt optimist tror jeg er en liten multivitamin for oss med lavt stoffskifte i seg selv

Selv fikk jeg min diagnose i forrige uke etter mange års sykdom. Første ubalanse hos meg kom faktisk for 12 år siden. Så jeg har vært syk i ganske mange år.
    Allerede etter en uke med levaxin kan jeg konkludere med at jeg føler meg mer lykkelig og optimistisk. Har også mer ork enn vanlig. Til og med barna mine har bemerket det

Så nå krysser jeg fingre og tær for at levaxinen gir meg livet tilbake og jeg rett og slett gleder meg til dagene jeg har i møte!

Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    88

Smile Hurra - siste kontroll viste flotte verdier på blodprøvene!

Hei folkens.

Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte og begynte med Levaxin i beg. av april 2010 - 75 mcgr per dag. Etter 6-7 uker ble dette økt til 100 mcgr per dag. I begynnelsen av august var jeg til ny kontroll, følte bedring på mange områder og blodprøvene viste også at vi snart var i mål når det gjald rett medisindose.

Avtalte med legen en langsom opptrapping til 125 mcgr per dag, som jeg nå har tatt i over 2 mndr. Var på kontroll idag, og da var TSH nede på 0,46 og FT4 oppe på 20 (i beg. av april var dette henholdsvis 12,25 og 9).

Jeg føler meg i mye bedre form både fysisk og psykisk, jobber 100 % nå uten problemer. Eneste jeg sliter litt med fortsatt er at jeg føler meg stiv og støl i kroppen "uten grunn" - men har fått henvisning til fysioterapi som forhåpentligvis hjelper på dette. Er mye trøtt i perioder, men det kan jo ha andre forklaringer....

Det tok ca 1/2 år for meg å nå riktig dosering av Levaxin, og 3-4 mndr før jeg merket begynnende bedring i symptomer på sykdommen. Men idag føler jeg meg altså ganske så bra, og mener fortsatt det er viktig å ikke ta sorgene på forskudd før man VET hvordan medisinen virker på en selv. Som man kan se på forumet her, er det mange Levaxin ikke har hjulpet - men det betyr ikke at flertallet ikke blir bedre og kan leve et tilnærmet normalt liv. Tvert i mot!

Jeg ønsker derfor med dette å gi håp til de av dere som ikke har gått på Levaxin så lenge - det kan ta litt tid før du merker bedring men det betyr ikke nødvendigvis at den aldri kommer.....!

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Standard Sv: Det er lov å være optimist!

Hurra for deg og fint at du deler dette her inne. Kos deg med livet

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Må jeg være fastende?
    Av Oslofia i forumet Blodprøver
    Svar: 7
    Siste melding: 06-04-10, 11:46
  2. Får jeg være med?
    Av Imse i forumet Presentasjoner
    Svar: 12
    Siste melding: 31-08-09, 11:58
  3. Bekymret for om mine jenter arver min hypo. Hva skal jeg være obs på?
    Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 3
    Siste melding: 21-01-08, 11:33
  4. Ble fattig av lavt stoffskifte
    Av fredlund i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 14
    Siste melding: 02-09-05, 09:52

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg