Side 3 av 40 Først 1234513 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 399
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Hvordan få opp FT4?

Berit, om du ringer Heggeli så er det vist en lege der mange er misfornøyd med her på forumet. Husker ikke hvilken, men det skal finnes opplysning om det ett sted her
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Standard Sv: Hvordan få opp FT4?

Takk Ruth. Har også sett den advarselen. Husker ikke navnet men det var visst en kvinnelig lege. Tror jeg skal prøve å smøre meg med tålmodighet og vente til time på Balder. Føler at de er litt mer erfarne på området.

B

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Standard Erfa Thyroid fra fastlegen

Jeg har tenkt å sette fastlegen på en liten test som jeg håper han består. Har gått på Levaxin siden januar og jeg er særdeles utålmodig med å bli bedre. Har økt dosen til 125 mcg i dag men jeg har liksom ikke den store troen på at det skal gjøre underverker....

Kommuniserer med legen via mail, det fungerer fint for da får jeg sagt det jeg vil, og så ringer han meg gjerne opp igjen. Skal skrive en mail nå om at jeg vil ha en backup plan med Erfa Thyroid med start om fire uker dvs når de 125 mcg har fått stabiliert seg mer, så jeg har et klart utgangspunkt. Har time hos Balder om seks uker, men plutselig fikk jeg det for meg at det er verdt å gjøre et forsøk med fastlegen først. Billigere og mer praktisk.

Han kommer sikkert til å ramle av stolen eller i alle fall rynke pannen når jeg introduserer backup planen min. Jeg trenger derfor å vedlegge et eller annet seriøst infoskriv om Erfa. Jeg har sett noen har lagt ved link til dette i forumet tidligere men jeg klarer ikke finne det igjen. Kan noen derfor være så snille å gi meg denne linken på nytt, dersom de kjenner til en?

Har en ide om at jeg mangler t3 siden jeg er så trøtt om morgenen. Fryser gjør jeg fortsatt, om enn ikke så mye som før. Nesten litt flaut å gå med lue, boblejakke, skjerf og hansker nå som det er knallsol og vår (om enn en litt kjølig vår).

Har også ett spm til dere Erfa- brukere: Gikk noen av dere ned i vekt med dette? (vet at du gjorde det n'Finn; men flere?) Jeg har ikke lagt på meg mer enn 3-4 kg ca, men det ligger på magen for det meste, and i hate it.

Også et lite smp til: har jeg forstått det rett hvis Armour nå er byttet ut/erstattet med Erfa slik at det er Erfa som er "tingen" fra nå?

Takker igjen for svar, og for dette supre forumet som jeg i det lengste håpet jeg ikke skulle føle behov for å bli en del av, men som gir meg så mye likevel akkurat nå.

Berit:-)

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Standard Sv: Erfa Thyroid fra fastlegen

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Han kommer sikkert til å ramle av stolen eller i alle fall rynke pannen når jeg introduserer backup planen min. Jeg trenger derfor å vedlegge et eller annet seriøst infoskriv om Erfa. Jeg har sett noen har lagt ved link til dette i forumet tidligere men jeg klarer ikke finne det igjen. Kan noen derfor være så snille å gi meg denne linken på nytt, dersom de kjenner til en?
    Jeg kender vist ikke lige hvilke links du efterspørger, men der ligger nogle links ude på forsiden, bl.a produkt-info på Erfa, som du måske kan bruge (http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/index.php).
    Held og lykke med at få en recept på Erfa hos fastlægen. Jeg krydser i hvert fald fingre for dig

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Jeg syns fastlegen din har godt av den testen
    Noen tips fastleger bør lytte til, er vel at Levaxinen har for liten effekt og at du bare vil prøve det en periode.
    Du bør ha noen gode argumenter og noen dårlige erfaringer altså.
    Og - jo, legen min fikk også rynker i panna da jeg maste om dette. Og flere ble det etterhvert som jeg maste - tilslutt hadde han så mange rynker i panna at han måtte SKU på seg hatten

Og produsenten av Armour er i trøbbel på flere måter og mistenkes for å ha fiflet med produktene - bla. blandet inn syntetiske hormoner.
    Jeg aner ikke hvor mye hold det er i disse påstandene. Min egen erfaring med ny Armour var vel at effekten ble stadig dårligere og dårligere og jeg fikk igjen noen av de symptomene heg slet med da jeg brukte Levaxin.

Jeg har brukt ERFA i en uke nå og kan ikke kommentere erfaringer med dem enda, men som du sier så er Armour ute av bildet.
    ERFA er vel det legene kan få tak i her, altså som har bedrifter som importerer dem til Norge. (Norsk Medisinal Depot).
    De selges først og fremst gjennom Vitus-apotekene.
    Men Apotek1 kan også skaffe dem, men får det ikke fra NMD.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

I all ivrighet har jeg allerede sendt mail til legen. Fant en uttalelse fra Lars Ormdal som jeg henviste til. Blir spennende å se.....

Liker ikke å høre at effekten av stoffskiftemedisin avtar med tiden, slik du forteller om at nye Armour gjorde med deg n'Finn. Hjalp det heller ikke å øke dosen? Håper i alle fall Erfa gjør jobben sin og gir deg formen tilbake.

B

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Nei, øke dosen av noe kroppen ikke liker er ikke vellykket.
    Heller ikke å blande liiit av noe kroppen ikke liker inn i en medisin den liker blir vellykket.
    Det skal vel meget god argumetasjon til at jeg skal fatte det iallfall
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Har fått tilbakemelding fra fastlegen. Var dessverre i tlf da han ringte så har bare hørt beskjed. Umulig å ringe han så jeg får nøye meg med beskjeden i første omgang. Han mente det var for tidlig å begynne med Erfa, han ville se effekten av 125 mcg og evt 150 mcg Levaxin først. Som forventet. Han klarte også å lire av seg at han riktignok hadde hørt om naturlig tyroksin men at det var noe de drev med i Nederland og ikke i Norge. Hæ?? Tror likevel jeg skal få han på gli dersom 150 mcg Levaxin ikke gjør susen. Må bare smøre meg med tålmodighet i mens....sukk... jeg som var SÅ klar for å begynne med Erfa. Har veldig troen på det. Tror spesielt hjernen min hadde hatt svært godt av det! Jeg gir ikke opp. Skal uansett til Balder 31. mai så forhåpentligvis blir det sving på sakene da.

Arrrghhhh.... litt skuffet nå.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Stemmer - det er i Holland de driver med slikt.......
    Pasientforeningen står meget sterkt der.
    De får produsert sitt egen magistrat på apoteker der. De får råstoffer fra BioFac.
    Her kan du bare lese ivei http://www.hypomaarniethappy.nl/thyreoidum.htm
    Flink i Hollandsk ? Skriv til dem å foreslå et samarbeide ?
    Jeg har forsøkt på engelsk flere ganger, men får dessverre ikke svar.

Men verden er stooor da, kan du si til legen din
    Det finnes faktisk slik produksjon i hvert eneste land i hele verden.......
    Untagen i noen ganske få nasjoner hvor legene er sterkt bundet opp til den syntetiske delen av legemiddelindustrien og har klart å lobbyere nasjonens forlkevalgte til å vedta fordelaktige lover som begunstiger kunstige produkter fremfor de naturlige.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,063

Akkurat i disse dager anbefales det vel å ikke reise til Thailand, men det går vel over.......
    Hvis du kjenner noen som er/eller skal dit, er det absolutt billigst å kjøpe THYROID-S som også er et USP-produkt.(ca.250 kr for 1000stk/60mg=1grain).
    I Bankok fås det på apotek, andre steder tyder det på at det lønner seg å kontakte lege på stedet, som da skaffer det!
    Når det gjelder Levaxin, sies det at først etter 3 mnd har en fått ut skikkelig virkning av en dose...har langt etterslep.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Side 3 av 40 Først 1234513 ... Siste

Lignende tråder

1. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  2. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01
  3. Diagnosen
    Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 19
    Siste melding: 26-08-07, 21:30

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder