Side 7 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 88
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Sitat Opprinnelig skrevet av Trude Vis post

Blodprøvene var som følger:

FT3 4.19 (1.8-4.6)

FT4 1.37 (0.9-4.20)

TSH 0.38 (0.30-4.20)

Legen mente dette var veldig bra og at jeg skulle fortsette med 100 mikrogram foreløpig. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om dette men jeg føler meg jo bedre enn før men ikke optimalt, og vondten jeg har i hælen og kneet er jo der.

Ut fra ultralyden mente han jeg hadde litt for store "knuter/kuler" for alderen min og disse må da sjekkes ut ved å ta test av de. Dette gruer jeg meg til for tanken på å få en nål i halsen ......................

Ellers mente legen at jeg hadde blitt mistreated i hvertfall seks år (det er så langt journalen min går tilbake fra Norge). Han lurte på hvorfor og hvordan de kunne la meg gå med jernanemin i så mange år uten å sjekke det skikkelig. Og Stoffskiftet også.
    Ut i fra prøvene dine og ut i fra hvor mye folk trenger ut i fra vekt, syns jeg at du fremdeles får i deg for lite stoffskiftehormoner jeg da. Du kan jo ikke øke på alt med en gang, men jeg syns jo ft4 verdien din var ganske lav da.. De fleste trenger å ligge i øverste del av referanseområdet, så der har du jo endel å gå på.

Men virkelig godt å høre at legen din reagerer på behandlingen du har fått i Norge!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Høres ut som du er på rett vei iallfall. Du kan jo vente litt, og så gå tilbake og si at du gjerne vil forsøke en liten økning en periode for å se om det kan hjelpe på leddplagene. Det er godt rom for det på ft4'en din.
    Du kan jo forespeile han at om det ikke virker så kan du gå ned igjen.

Du er jo såpass høyt nå at man vanligvis ikke øker så raskt lenger - 12,5 eller 25 i slengen og med mer enn en måned i mellom.

Uansett godt å høre at du endelig får en behandling som likner noe.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    49
    Meldinger
    200

Ja jeg har jo nettopp gått opp til 100 mikrogram da (har gått på det i 14 dager) så jeg kan se det an litt men også jeg syntes det høres litt lite ut.

Noe annet legen sa til meg var at hver gang jeg skal til Norge kan jeg øke dosen med 25 mikrogram hver dag pga at det er kaldere i Norge og så gå tilbake på dosen igjen når jeg kom tilbake, så dette skal også prøves ut;-)
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Om du bare har gått på det i 14 dager kan det hende du er "stigende" ennå. Ellers høres fyren veldig fornuftig ut. Har han satt deg opp på oppfølgingstime også, eller må du passe på det selv?

Hvis du må bestille det selv så vent 2-4uker før neste time (om du ikke blir lav da) sånn at du blir ft4-stabil igjen.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    49
    Meldinger
    200

Her må alt passes på og bestilles selv, systemet er helt annerledes her så det er litt vanskelig å finne fram i forvirringen til tider men jeg er på rett vei.

Jeg skal uannsett tilbake til han med testresultatene av skjolbrukskjertelen eller cystene eller hva det nå er. Dit jeg skal for å ta testen forteller dem meg ikke resultatene, jeg får resultatet med meg og så må jeg levere det til legen (vet ikke men kanskje jeg kan forstå resultatene selv). Uannestt skal jeg tilbake til "min" lege den 17. Her kan ting gå veldig fort heldigvis, det er ikke lange ventekøer som i Norge.
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Hei Trude !
    Hvordan har du det ?
    Her var det minus 15 tel morres......brrrrrrrrrrrrrrrrrrh
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    49
    Meldinger
    200

Standard Sv: Skyldes ME et retrovirus ?

Hei der;-)

Her var det 15+ i dag tidlig og nå klokken to (ett i Norge) er det 21+ så som du ser begynner det å bli kaldere her også;-)
    Det er godt og varmt ute på dagen men ganske kaldt inne da alt bare er betong her, og det er ganske kjølig (for en som er vant til veldig mye varme) om kveldene her. Tenkt faktisk i dag at jeg ganske snart må fram med ovnen, hehe. Når det er sagt er jeg utrolig glad jeg slipper den kulda dere har

Aahh du spurte hvordan jeg har det, heheog jeg må si at etter en veldig tøff høst så er jeg nå i ganske "god" form, humøret er i hvertfall bra og jeg har mer energi enn før, selv om jeg ikke gjør så mye så orker jeg i hvertfall mye mer enn før. Er stort sett fornøyd og øyner håp om at dette bare går den riktige veien, om så jeg bare holder den formen jeg har nå så skal jeg væer glad for slik jeg har vært er ikke noe særlig. Ønsker selvfølgelig å bli ennå bedre og satser på det så får tiden vise.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Håper at du snart får det så godt som du fortjener det Forresten kanskje en ide å øke dosen nå? Her var det forresten -23 i dag tidlig.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    49
    Meldinger
    200

Takker og Jepp;-) Begynte å øke i dag med en halv tablett ekstra annenhver dag og skal gå opp til en halv hver dag etter et par uker tenker jeg;-)

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    49
    Meldinger
    200

Standard Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Jeg lurer på om det er noen her inne som kan forklare meg hva mild normochromic normocytic anaemia er? Jeg har googlet og det står vel egentlig forklart men jeg skjønner det liksom ikke helt, skal ikke til legen før på onsdag men er nysgjerrig på hva dette er og om det er alvorlig eller ikke (er jo mild da så så alvorlig kan det vel ikke være).

Har da endelig fått tatt noen blodprøver for jeg har tilbakevendene feber ganske ofte, det er ikke høy feber og det varer ikke mer en en dag av gangen men det er jo plagsomt da.

På kommentaren som fulgte blodprøvene så sto det følgende:
    R.B.C.s : Mild normochromic normocytic anaemia.
    W.B.C.s : Total og Diff.leucocytic counts are within normal.
    Platelets : Are normal in counts and morphology.

Kan det være en så enkel forklaring at det bare er at jeg har dårlig jernlager, altså ferritin?

Kanskje jeg bare skal legge inn alt som sto! Alle prøvene er tatt om kvelden.

COMPLETE BLOOD COUNT

Haemoglobin Result: 11.90 Unit: g/dl Ref.range: 12-16

Red cell count: Result: 4.28 Unit: x10^6/ul Ref.range: 3.8-4.8

P.C.V. (H.C.T): Result: 37.10 Unit: % Ref.range: 36-46

M.C.V: Result: 86.68 Unit: fl Ref.range: 80-101

M.C.H: Result: 27.80 Unit: pg Ref.range: 27-32

M.C.H.C: Result: 32.08 Unit: g/dl Ref.range: 31.5-36

R.D.W: Result: 12.40 Unit: % Ref.range: 11.5-14

M.P.V: Result: 8.50 Unit: fl Ref.range: 7-11

P.D.W: Result: 12

Platelets count: Result: 327 Unit: x10^3/ul Ref.range: 150-410

Total Leucocytic count: Result: 9.50 Unit: x10^3/ul Ref.range: 4-11

DIFFERENTIAL LEUCOCYTIC COUNT

Staff: Rel.result: 0% Ref.range:0-5% Absolute Result: 0.00 x10^3/ul Ref.range: 0-0.5

Segmented: Rel.result: 76% Ref.range: 40-80% Absolute Result: 7.22 x10^3/ul Ref.range: 2-7

Lymphocytes: Rel.result: 20% Ref.range: 20-40% Absolute Result: 1.90 x10^3/ul Ref.range: 1.5-4.0

Monocytes: Rel.result: 3% Ref.range: 2-10% Absolute Result: 0.29 x10^3/ul Ref.range: 0.2-1

Eosinophils: Rel.result: 1% Ref.range: 1-6% Absolute Result: 0.10 x10^3/ul Ref.range: 0.02-0.5

Basophils: Rel.result: 0% Ref.range: 1-2% Absolute Result: 0.00 x10^3/ul Ref.range: 0.02-0.1

ERYTHROCYTE SEDIMENTATION RATE

First hour: Result: 29 Unit: mm/hr Ref.Range: Up to 12

Second hour: Result: 60 Unit: mm/hr Ref.Range: Up to 20

THYROID HORMONES

TSH: Result: 0.09 Ref. Range: 0.27-4.2

Total T3: Result: 182.3 Ref.Range: 80-200

Tatal T4: Result: 13.1 Ref.Range: 5.1-14.1

Vet ikke om noen her forstår dette men jeg setter pris på om noen orker å ta seg bryet dersom de gjør det

Side 7 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
    Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 402
    Siste melding: 06-02-20, 19:22
  2. Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
    Av Herdis i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 265
    Siste melding: 23-11-10, 12:35
  3. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  4. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden